-
2010-08-30 13:43:48
RI-341-22/2010
przetarg nieograniczony na Usługę pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: Budowa nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem w ulicach : Sportowa, Łąkowa, Słoneczna, Piaskowa, Źródlana, Jaskółcza w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat
Skwierzyna: Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: Budowa nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem w ulicach : Sportowa, Łąkowa, Słoneczna, Piaskowa, Źródlana, Jaskółcza w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat
Numer ogłoszenia: 270008 - 2010; data zamieszczenia: 30.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Skwierzynie , ul. Rynek 1, 66-440 Skwierzyna, woj. lubuskie, tel. 095 7 216 529.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: Budowa nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem w ulicach : Sportowa, Łąkowa, Słoneczna, Piaskowa, Źródlana, Jaskółcza w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Budowa nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem w ulicach : Sportowa, Łąkowa, Słoneczna, Piaskowa, Źródlana, Jaskółcza w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat. Realizacja zamówienia - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego będzie odbywać się w okresie wykonywania - realizacji robót budowlanych związanych z budową nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem w ulicach : Sportowa, Łąkowa, Słoneczna, Piaskowa, Źródlana, Jaskółcza w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat. . Przewidywany termin zakończenia realizacji inwestycji: 30.06.2011r. Do podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru należą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2006, Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) Prawo Budowlane dotyczące nadzoru inwestorskiego, a w szczególności: 1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z projektem budowlanym i wykonawczym, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej; 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także udział w rozliczeniu zadania wraz ze sporządzeniem protokołów OT; 5) Zamawiający nie zapewnia przejazdów, 6) Wykonawca powinien posiadać łączność telefoniczną (komórkę). Inspektor nadzoru ma prawo wydawać kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9, 71.52.10.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o inspektor nadzoru posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, ogólnobudowlanej, drogowej, aktualne zaświadczenie przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm.), a także posiadają co najmniej 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, ogólnobudowlanej, drogowej, sanitarnej 1. dysponują pracownikami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w zakresie konstrukcyjno- budowlanym, ogólnobudowlanym, drogowym, sanitarnym, elektrycznym- kopia uprawnień do pełnienia nadzoru inwestorskiego w wymienionych specjalnościach potwierdzone aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r., Nr 5, poz. 42 ze zm.) 2. posiadają doświadczenie w nadzorowaniu inwestycji w zakresie konstrukcyjno- budowlanym, ogólnobudowlanym, drogowym, sanitarnym, elektrycznym - minimum 5 lat doświadczenia zawodowego związanego z pełnieniem nadzoru inwestorskiego
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
I. przedłużenia terminu wykonania umowy pod warunkiem przedłużenia terminu umownego z wykonawcą zadania inwestycyjnego objętego niniejszym nadzorem inwestorskim z powodu: - niesprzyjających warunków atmosferyczny, nie pozwalających na dalszą realizację robót i zachowanie technologii, - utrudnienia spowodowane działaniem Zamawiającego, a w szczególności niedopełnieniem formalności przez Zamawiającego - przedłużający się okres przekazania placu budowy - brak uzyskania jednoznacznego stanowiska zamawiającego w problemach związanych z realizacją zamówienia - stwierdzenie wystąpienia wykopalisk archeologicznych lub szczątków ludzkich. - działanie siły wyższej - nieprzewidzianego, nagłego działania siły zewnętrznej II. zmiany wynagrodzenia wykonawcy - w przypadku wystąpienia robót zamiennych, jeśli zamienność będzie podyktowana względami ekonomicznymi bądź terminowymi, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - ograniczenia zakresu robót wynikająca z braku środków finansowych lub wprowadzeniem zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego - zmiana finansowania robót w poszczególnych latach - wykonanie prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP itp. - likwidacja lub rozwiązanie firmy - wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 1 miesiąc - zwiększenie lub zmniejszenie ilości robót wynikające z rzeczywistych obmiarów przy rozliczaniu ryczałtowo-ilościowym - ograniczenie robót wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego III. zmiany zakresu robót spowodowanej: - wystąpieniem robót zamiennych, jeśli zamienność będzie podyktowana względami ekonomicznymi bądź terminowymi - zmianą finansowania robót w poszczególnych latach, - wykonanie prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP itp. - likwidacja lub rozwiązanie firmy, - wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 1 miesiąc Ponadto Zamawiający przewiduje możliwość zmian w umowie wynikających z: - zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, która spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez wykonawcę - narad z wykonawcą Zamawiającego w zakresie koncepcji, której realizacja spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez wykonawcę - zmiana harmonogramu w zakresie rzeczowo-finansowym z uwzględnieniem zapisów j/w oraz możliwości uzyskania środków zewnętrznych - zmiana finansowania w poszczególnych latach - zmiana w dokumentacji projektowej Zmiana umowy następuje na wniosek Wykonawcy złożony Zamawiającemu na piśmie i zawiera propozycje zmian oraz ich uzasadnienie. Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania wniosku zatwierdzi lub odrzuci propozycje zmian. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.skwierzyna.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.09.2010 godzina 08:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki
Typ Nazwa Komentarz Data Dodał SIWZ ...u.doc siwz 2010-08-30 13:44:51 Kupiński Marcin projekt umowy.doc projekt umowy 2010-08-30 13:45:09 Kupiński Marcin Informacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Marcin Kupiński Data powstania: 30.08.2010 13:43 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 1384 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował