menu
drukuj

2010-10-12 08:01:39

RI-341-27/2010


ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Numer ogłoszenia: 281931 - 2010; data zamieszczenia: 12.10.2010

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 316632 - 2010 data 04.10.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Miejski w Skwierzynie, ul. Rynek 1, 66-440 Skwierzyna, woj. lubuskie, tel. 095 7 216 529.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

·                  Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3).

·                  W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiot zamówienia - przebudowa ulic: Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres do 15 lat. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji w sposób umożliwiający spłatę przez Gminę w okresie 15 lat od daty dokonania pierwszego wykupu wierzytelności. 2.1. Roboty budowlane. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej nawierzchni jezdni, budowa nowej nawierzchni jezdni, chodników oraz odwodnienie i oświetlenie jezdni w ulicach Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna. Ulice znajdują się w północno wschodniej części Skwierzyny i zapewniają dojazd do posesji domów jedno i wielorodzinnych oraz firm prywatnych. Modernizowane ulice znajduję się w strefie konserwatorskiej. W ulicach znajdują się niżej wymienione sieci: a) wodociągowa, b) kanalizacji deszczowej, c) kanalizacji sanitarnej, d) energetyczna, e) energetyczna oświetleniowa, f) gazowa, g) telekomunikacyjna. 2.1.1 Zakres rzeczowy robót. Ul. Przemysłowa - o szerokości 5,50 m, długość - 628,85m. Jezdnia ograniczona krawężnikiem betonowym drogowym. Nawierzchnia jezdni - od początku do hm 6+23,26 - beton asfaltowy po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Od tego miejsca do skrzyżowania z ul. Roosevelta i Ciągiem I nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego. W celu oddzielenia odcinków jezdni o różnych nawierzchniach, należy wykonać krawężnik betonowy najazdowy na równo z poziomem jezdni. Na odcinku ulicy wykonać należy dwa zjazdy o szerokości 5,50 m i 6,60 m ograniczone z wszystkich stron krawężnikiem betonowym najazdowym. W ulicy przewiduje się chodnik obustronny. Prawostronny chodnik z kostki betonowej o szerokości 1,50 - 1,75m, z lewej strony chodnik o szerokości 1, 50 - 2,00m. Skrzyżowanie ulic: Przemysłowa, Roosevelta oraz Ceglana Góra I i Ciąg I o nawierzchni z kostki betonowej koloru szarego. Wykonać odpowiednią korektę łuków łączących ul. Przemysłową i ul. Roosevelta w celu poszerzenia jezdni oraz usprawnienia ruchu - łuk wewnętrzny 8,10m, łuk zewnętrzny 14,25m, szerokość jezdni - 6,70m. Jeden zjazd bramowy o szerokości 4,50m, ograniczony z wszystkich stron krawężnikiem betonowym najazdowym. Chodnik jednostronny - od strony wewnętrznej jezdni o szerokości 1,50m. Ul. Roosevelta o długości 568,57m. W pierwszej części, od skrzyżowania z Przemysłową do skrzyżowania z ul. Demokratyczną, o szerokości 6,50m. Nawierzchnię jezdni stanowi kostka betonowa koloru szarego. W dalszej części, aż do końca ulicy, należy wykonać nawierzchnię z betonu asfaltowego po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Od skrzyżowania z ul.Demokratyczną następuje zwężenie drogi do 6,0m. Aby dowiązać się do przewidywanej szerokości wlotu i wylotu ulicy (przebudowa drogi wojewódzkiej nr 159 na odcinku ul. Mostowej w Skwierzynie), na odcinku 30,0m od hm 11+86,17 do końca droga rozszerza się z 6,00m do 8,00m. Zjazd w ilości 12 ograniczone z obu stron krawężnikiem najazdowym oraz plac na długości 15,90m ograniczony ze wszystkich stron krawężnikiem najazdowym. Chodnik dwustronny o szerokości po 1,5m (miejscami do 2,0m). Ul. Demokratyczna o szerokości 5,5m i długości 146,26m. Nawierzchnia jezdni - beton asfaltowy po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Chodnik obustronny o szerokości 1,5m. Od zjazdu po prawej stronie w hm 0+53,03 do hm 0+78,53 przewiduje się krawężnik betonowy najazdowy w celu zatrzymywania się aut częściowo na chodniku - konstrukcja nawierzchni w tym miejscu jak dla zjazdów. Ciąg I o szerokości jezdni 5,5m i długości 21,47m. Nawierzchnia drogi - kostka betonowa koloru szarego. W miejscu zjazdu na drogę utwardzoną przewiduje się krawężnik betonowy najazdowy. Na nawierzchnię jezdni z kostki betonowej należy wykorzystać kostkę betonową z rozbiórki tego odcinka. Pozostałe zjazdy do posesji należy wykonać jako zjazdy bramowe o szerokościach 3,5m. Wszystkie zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego. Pasy przejść dla pieszych na odcinku drogi o nawierzchni z kostki betonowej należy wykonać z kostki betonowej koloru grafitowego. W miejscach rozbiórki nawierzchni całościowo lub częściowo należy wykonać nową podbudowę z betonu B10. Chodniki z kostki betonowej gr. 8cm. W przypadku oddzielenia chodnika od prywatnych posesji pasem trawy, należy wykonać dojścia z chodnika do posesji o szerokości 1,0m. 2.1.2 Zakres robót rozbiórkowych. Ul. Przemysłowa: a) rozbiórka jezdni - 537 m2 b) kostka betonowa na jezdni - 267 m2 c) zjazdy betonowe - 76 m2 d) kostka betonowa na chodniku - 210 m2 e) kostka betonowa przy prywatnych posesjach - 331 m2 f) krawężnik: kamienny - 861m, betonowy - 380 m Ul. Roosevelta: a) rozbiórka jezdni - 169 m2 b) kostka betonowa na jezdni: 2434 m2 c) trylinka na zjazdach - 407 m2 d) płyty chodnikowe 35x35cm - 607 m2 e) kostka betonowa przy prywatnych posesjach - 317 m2 f) krawężnik: kamienny - 706 m, betonowy - 460 m Ul. Demokratyczna: a) rozbiórka jezdni - 93m 2 b) płyty chodnikowe 35x35 cm - 214 m2 c) krawężnik kamienny - 130 m 2.1.3 Odwodnienie Poprzez odpowiednie spadki podłużne oraz poprzeczne do ścieków przykrawężnikowych i dalej do nowo budowanych wpustów ulicznych (ul. Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna ) lub do nowych skrzynek rozsączających i rur drenarskich poprzez korytka odwadniające. Na ulicach oraz ciągach należy wykonać ściek przykrawężnikowy. Na odcinkach o nawierzchni asfaltowej przewidziany jest ściek betonowy przykrawężnikowy, natomiast na odcinkach o nawierzchni z kostki betonowej przewiduje się ściek wykonany poprzez obniżenie kostki betonowej. W ul. Przemysłowej na hm 6+37,09 - lewa strona - należy wykonać wpust krawężnikowy 2.1.4 Oświetlenie uliczne. Oświetlenie ulic wykonać linią kablową. Proponowane oprawy np. typu DELLA o mocy 100W, II klasy ochronności na słupach stalowych rurowych z wysięgnikiem. 2.1.5 Zieleń We wszelkich wolnych i dostępnych miejscach na działkach ulic Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna wykonać trawnik z rolki trawy na 10 cm warstwie ziemi urodzajnej. 2.2. Usługa finansowa. Usługa finansowania polegać będzie na sfinansowaniu wykonanych robót poprzez dokonanie wykupu wierzytelności bądź skredytowanie przez wykonawcę i zapewnienie Zamawiającemu możliwość wieloletniej spłaty. Sfinansowanie wykonanych robót będzie obejmowało należności zawierające wartość wykonanych robót wraz z podatkiem VAT oraz należne za okres spłaty odsetki na warunkach określonych poniżej. Na koszt finansowania wykonanej inwestycji składać się będą odsetki liczone od kwoty brutto wykonanej inwestycji oraz inne koszty Banku za okres karencji i spłaty kapitału. Podstawą naliczania odsetek jest stawka referencyjna WIBOR 1M powiększona o stałą i niezmienną marżę Banku. Zmiana stawki referencyjnej WIBOR 1M nie będzie traktowana, jako zmiana warunków umowy. 2.2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : 1) sfinansowaniem ( poprzez wykup wierzytelności ) objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć roboty, jako części wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu i końcowym odbiorze robót, 2) wykup wierzytelności przez Bank za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania do Banku faktury VAT sprawdzonej i zatwierdzonej przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, 3) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót oraz protokołu częściowego odbioru spisanego przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy i Zamawiającego, 4) sfinansowanie wykonanych robót wg zasad jw. może być dokonane wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 5) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach kwartalnych przez okres 15 lat, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę Banku podaną w ofercie wykonawcy, 7) wielkość stawki referencyjnej WIBOR 1M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który sfinansuje wykonane roboty, 8) w przypadku konieczności udzielenia zamówień dodatkowych albo zamówień uzupełniających, Bank dokona sfinansowania na zasadach określonych w niniejszym rozdziale. Poprzez zamówienia dodatkowe należy rozumieć takie zamówienia, które wykraczają poza zakres rzeczowy określony w dokumentacji projektowej ( projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót ) i zachodzą przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. Na udzielenie zamówień dodatkowych Strony podpiszą nową umowę. 2.2.2 Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : 1) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych, która będzie obejmować okres do 30.09.2011r. 2) Odsetki w okresie karencji będą spłacane kwartalnie, pierwszy termin płatności przypada w dniu 31 marca 2011r. 3) Rozpoczęcie spłaty kapitału i odsetek od kapitału nastąpi po zakończeniu okresu karencji według następujących zasad : a) spłata wierzytelności wykonawcy wobec Zamawiającego nastąpi w okresie 15 lat począwszy od 30.09.2011r do 31 grudnia 2026r, b) spłata wierzytelności następować będzie w 59 równych ratach kwartalnych, c) ostatnia 60 rata końcowa stanowić będzie ratę wyrównującą, d) Bank, który wykupi wierzytelność wykonawcy wobec Zamawiającego nie może żądać zmiany warunków finansowania określonych w SIWZ. 4) Zamawiający będzie dokonywał spłaty kapitału i odsetek na ostatni dzień kwartału kalendarzowego. 5) W przypadku, kiedy płatność raty kapitałowej i odsetkowej będzie przypadać na dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w następny dzień roboczy po ustalonej dacie spłaty. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, jeżeli wystąpią okoliczności umożliwiające przyspieszoną spłatę zobowiązania wobec Banku np. w przypadku pozyskania środków (dotacji ) w ramach pomocy ze środków finansowych UE, 7) Zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank. 8) Umowa o wykup wierzytelności zostanie zawarta na piśmie pod rygorem nieważności w terminie do 90 dni od podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych pomiędzy wykonawcą, a Zamawiającym. Zamawiający przekaże wykonawcy jeden egzemplarz umowy zawartej z Bankiem. 9) Umowa o sfinansowanie wykonanej inwestycji oraz wszelkie dokonywane w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 10) Zamawiający będzie spłacał na rzecz Banku finansującego należność z tytułu wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane objęte zamówieniem wraz z kosztami finansowania inwestycji określonymi w niniejszej SIWZ. 11) Zamawiający wyraża zgodę na sfinansowanie wykonanych robót wyłącznie przez Bank, z którym wykonawca posiada podpisaną umowę na sfinansowanie przedmiotu zamówienia ( o wykup wierzytelności będących przedmiotem tego zamówienia ). 12) Wykonawca może dokonać zmiany Banku finansującego go pod warunkiem, że nie zostaną zmienione warunki spłaty określone w niniejszej specyfikacji. 13) Bank jest związany zasadami spłaty zadłużenia Zamawiającego zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ i ofercie wybranego wykonawcy. 14) Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność zasad spłaty : a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym terminem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez pisemnej zgody Zamawiającego będzie nieważne, d) Bank nie może scedować dalej wierzytelności wobec Zamawiającego bez jego zgody wyrażonej na piśmie, e) przez umowny termin regulacji zobowiązania rozumie się dokonanie przekazania środków na wskazany rachunek bankowy. 15) Zabezpieczenie wykupu wierzytelności : a) Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie przez wykonawcę na rzecz Banku wskazanego w ofercie cesji wierzytelności przysługującej mu z tytułu realizacji zamówienia, pod warunkiem, że zasady spłaty zadłużenia zgodne będą z warunkami zawartymi w niniejszej SIWZ, b) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sfinansowaniem do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w kwartalnych stałych ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne Bankowi, c) Jedynym i dopuszczalnym zabezpieczeniem spłaty powstałego zobowiązania Zamawiającego wobec Banku, będzie oświadczenie o poddaniu się egzekucji do kwoty 150 % wartości wierzytelności głównej z możliwością nadania tytułowi wykonawczemu klauzuli wykonalności w terminie 3 lat od daty spłaty ostatniej raty. Tytułem zabezpieczenia należytego i terminowego wykonania zobowiązań zapłaty za wykonane roboty budowlane oraz z tytułu wykupu wierzytelności, Zamawiający podda się w formie aktu notarialnego, pod rygorem egzekucji z art. 777 § 1 pkt. 5 Kpc w terminie 7 dni od podpisania umowy wykonawcy o wykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami)..

·                  W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiot zamówienia - przebudowa ulic: Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna w Skwierzynie wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres do 15 lat. 2.Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji w sposób umożliwiający spłatę przez Gminę w okresie 15 lat od daty dokonania pierwszego wykupu wierzytelności. 2.1. Roboty budowlane. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej nawierzchni jezdni, budowa nowej nawierzchni jezdni, chodników oraz odwodnienie w ulicach Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna. Ulice znajdują się w północno wschodniej części Skwierzyny i zapewniają dojazd do posesji domów jedno i wielorodzinnych oraz firm prywatnych. Modernizowane ulice znajduję się w strefie konserwatorskiej. W ulicach znajdują się niżej wymienione sieci: a) wodociągowa, b) kanalizacji deszczowej, c) kanalizacji sanitarnej, d) energetyczna, e) energetyczna oświetleniowa, f) gazowa, g) telekomunikacyjna. 2.1.1 Zakres rzeczowy robót. Ul. Przemysłowa - o szerokości 5,50 m, długość - 628,85m. Jezdnia ograniczona krawężnikiem betonowym drogowym. Nawierzchnia jezdni - od początku do hm 6+23,26 - beton asfaltowy po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Od tego miejsca do skrzyżowania z ul. Roosevelta i Ciągiem I nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego. W celu oddzielenia odcinków jezdni o różnych nawierzchniach, należy wykonać krawężnik betonowy najazdowy na równo z poziomem jezdni. Na odcinku ulicy wykonać należy dwa zjazdy o szerokości 5,50 m i 6,60 m ograniczone z wszystkich stron krawężnikiem betonowym najazdowym. W ulicy przewiduje się chodnik obustronny. Prawostronny chodnik z kostki betonowej o szerokości 1,50 - 1,75m, z lewej strony chodnik o szerokości 1, 50 - 2,00m. Skrzyżowanie ulic: Przemysłowa, Roosevelta oraz Ceglana Góra I i Ciąg I o nawierzchni z kostki betonowej koloru szarego. Wykonać odpowiednią korektę łuków łączących ul. Przemysłową i ul. Roosevelta w celu poszerzenia jezdni oraz usprawnienia ruchu - łuk wewnętrzny 8,10m, łuk zewnętrzny 14,25m, szerokość jezdni - 6,70m. Jeden zjazd bramowy o szerokości 4,50m, ograniczony z wszystkich stron krawężnikiem betonowym najazdowym. Chodnik jednostronny - od strony wewnętrznej jezdni o szerokości 1,50m. Ul. Roosevelta o długości 568,57m. W pierwszej części, od skrzyżowania z Przemysłową do skrzyżowania z ul. Demokratyczną, o szerokości 6,50m. Nawierzchnię jezdni stanowi kostka betonowa koloru szarego. W dalszej części, aż do końca ulicy, należy wykonać nawierzchnię z betonu asfaltowego po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Od skrzyżowania z ul.Demokratyczną następuje zwężenie drogi do 6,0m. Aby dowiązać się do przewidywanej szerokości wlotu i wylotu ulicy (przebudowa drogi wojewódzkiej nr 159 na odcinku ul. Mostowej w Skwierzynie), na odcinku 30,0m od hm 11+86,17 do końca droga rozszerza się z 6,00m do 8,00m. Zjazd w ilości 12 ograniczone z obu stron krawężnikiem najazdowym oraz plac na długości 15,90m ograniczony ze wszystkich stron krawężnikiem najazdowym. Chodnik dwustronny o szerokości po 1,5m (miejscami do 2,0m). Ul. Demokratyczna o szerokości 5,5m i długości 146,26m. Nawierzchnia jezdni - beton asfaltowy po wcześniejszym sfrezowaniu asfaltu na gr. 4cm. Chodnik obustronny o szerokości 1,5m. Od zjazdu po prawej stronie w hm 0+53,03 do hm 0+78,53 przewiduje się krawężnik betonowy najazdowy w celu zatrzymywania się aut częściowo na chodniku - konstrukcja nawierzchni w tym miejscu jak dla zjazdów. Ciąg I o szerokości jezdni 5,5m i długości 21,47m. Nawierzchnia drogi - kostka betonowa koloru szarego. W miejscu zjazdu na drogę utwardzoną przewiduje się krawężnik betonowy najazdowy. Na nawierzchnię jezdni z kostki betonowej należy wykorzystać kostkę betonową z rozbiórki tego odcinka. Pozostałe zjazdy do posesji należy wykonać jako zjazdy bramowe o szerokościach 3,5m. Wszystkie zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego. Pasy przejść dla pieszych na odcinku drogi o nawierzchni z kostki betonowej należy wykonać z kostki betonowej koloru grafitowego. W miejscach rozbiórki nawierzchni całościowo lub częściowo należy wykonać nową podbudowę z betonu B10. Chodniki z kostki betonowej gr. 8cm. W przypadku oddzielenia chodnika od prywatnych posesji pasem trawy, należy wykonać dojścia z chodnika do posesji o szerokości 1,0m. 2.1.2 Zakres robót rozbiórkowych. Ul. Przemysłowa: a) - rozbiórka jezdni - 537 m2 b) - kostka betonowa na jezdni - 267 m2 c) - zjazdy betonowe - 76 m2 d) - kostka betonowa na chodniku - 210 m2 e) - kostka betonowa przy prywatnych posesjach - 331 m2 f) - krawężnik: kamienny - 861m, betonowy - 380 m Ul. Roosevelta: a) - rozbiórka jezdni - 169 m2 b) - kostka betonowa na jezdni: 2434 m2 c) - trylinka na zjazdach - 407 m2 d) - płyty chodnikowe 35x35cm - 607 m2 e) - kostka betonowa przy prywatnych posesjach - 317 m2 f) - krawężnik: kamienny - 706 m, betonowy - 460 m Ul. Demokratyczna: a) - rozbiórka jezdni - 93m 2 b) - płyty chodnikowe 35x35 cm - 214 m2 c) - krawężnik kamienny - 130 m 2.1.3 Odwodnienie Poprzez odpowiednie spadki podłużne oraz poprzeczne do ścieków przykrawężnikowych i dalej do nowo budowanych wpustów ulicznych (ul. Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna ) lub do nowych skrzynek rozsączających i rur drenarskich poprzez korytka odwadniające. Na ulicach oraz ciągach należy wykonać ściek przykrawężnikowy. Na odcinkach o nawierzchni asfaltowej przewidziany jest ściek betonowy przykrawężnikowy, natomiast na odcinkach o nawierzchni z kostki betonowej przewiduje się ściek wykonany poprzez obniżenie kostki betonowej. W ul. Przemysłowej na hm 6+37,09 - lewa strona - należy wykonać wpust krawężnikowy 2.1.4 Zieleń We wszelkich wolnych i dostępnych miejscach na działkach ulic Przemysłowa, Roosevelta, Demokratyczna wykonać trawnik z rolki trawy na 10 cm warstwie ziemi urodzajnej. 2.2. Usługa finansowa. Usługa finansowania polegać będzie na sfinansowaniu wykonanych robót poprzez dokonanie wykupu wierzytelności bądź skredytowanie przez wykonawcę i zapewnienie Zamawiającemu możliwość wieloletniej spłaty. Sfinansowanie wykonanych robót będzie obejmowało należności zawierające wartość wykonanych robót wraz z podatkiem VAT oraz należne za okres spłaty odsetki na warunkach określonych poniżej. Na koszt finansowania wykonanej inwestycji składać się będą odsetki liczone od kwoty brutto wykonanej inwestycji oraz inne koszty Banku za okres karencji i spłaty kapitału. Podstawą naliczania odsetek jest stawka referencyjna WIBOR 1M powiększona o stałą i niezmienną marżę Banku. Zmiana stawki referencyjnej WIBOR 1M nie będzie traktowana, jako zmiana warunków umowy. 2.2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : 1) sfinansowaniem ( poprzez wykup wierzytelności ) objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć roboty, jako części wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu i końcowym odbiorze robót, 2) wykup wierzytelności przez Bank za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania do Banku faktury VAT sprawdzonej i zatwierdzonej przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, 3) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót oraz protokołu częściowego odbioru spisanego przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy i Zamawiającego, 4) sfinansowanie wykonanych robót wg zasad jw. może być dokonane wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 5) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach kwartalnych przez okres 15 lat, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę Banku podaną w ofercie wykonawcy, 7) wielkość stawki referencyjnej WIBOR 1M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który sfinansuje wykonane roboty, 8) w przypadku konieczności udzielenia zamówień dodatkowych albo zamówień uzupełniających, Bank dokona sfinansowania na zasadach określonych w niniejszym rozdziale. Poprzez zamówienia dodatkowe należy rozumieć takie zamówienia, które wykraczają poza zakres rzeczowy określony w dokumentacji projektowej ( projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót ) i zachodzą przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. Na udzielenie zamówień dodatkowych Strony podpiszą nową umowę. 2.2.2 Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : 1) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych, która będzie obejmować okres do 30.09.2011r. 2) Odsetki w okresie karencji będą spłacane kwartalnie, pierwszy termin płatności przypada w dniu 31 marca 2011r. 3) Rozpoczęcie spłaty kapitału i odsetek od kapitału nastąpi po zakończeniu okresu karencji według następujących zasad : a) spłata wierzytelności wykonawcy wobec Zamawiającego nastąpi w okresie 15 lat począwszy od 30.09.2011r do 31 grudnia 2026r, b) spłata wierzytelności następować będzie w 59 równych ratach kwartalnych, c) ostatnia 60 rata końcowa stanowić będzie ratę wyrównującą, d) Bank, który wykupi wierzytelność wykonawcy wobec Zamawiającego nie może żądać zmiany warunków finansowania określonych w SIWZ. 4) Zamawiający będzie dokonywał spłaty kapitału i odsetek na ostatni dzień kwartału kalendarzowego. 5) W przypadku, kiedy płatność raty kapitałowej i odsetkowej będzie przypadać na dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w następny dzień roboczy po ustalonej dacie spłaty. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, jeżeli wystąpią okoliczności umożliwiające przyspieszoną spłatę zobowiązania wobec Banku np. w przypadku pozyskania środków (dotacji ) w ramach pomocy ze środków finansowych UE, 7) Zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank. 8) Umowa o wykup wierzytelności zostanie zawarta na piśmie pod rygorem nieważności w terminie do 90 dni od podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych pomiędzy wykonawcą, a Zamawiającym. Zamawiający przekaże wykonawcy jeden egzemplarz umowy zawartej z Bankiem. 9) Umowa o sfinansowanie wykonanej inwestycji oraz wszelkie dokonywane w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 10) Zamawiający będzie spłacał na rzecz Banku finansującego należność z tytułu wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane objęte zamówieniem wraz z kosztami finansowania inwestycji określonymi w niniejszej SIWZ. 11) Zamawiający wyraża zgodę na sfinansowanie wykonanych robót wyłącznie przez Bank, z którym wykonawca posiada podpisaną umowę na sfinansowanie przedmiotu zamówienia ( o wykup wierzytelności będących przedmiotem tego zamówienia ). 12) Wykonawca może dokonać zmiany Banku finansującego go pod warunkiem, że nie zostaną zmienione warunki spłaty określone w niniejszej specyfikacji. 13) Bank jest związany zasadami spłaty zadłużenia Zamawiającego zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ i ofercie wybranego wykonawcy. 14) Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność zasad spłaty : a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym terminem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez pisemnej zgody Zamawiającego będzie nieważne, d) Bank nie może scedować dalej wierzytelności wobec Zamawiającego bez jego zgody wyrażonej na piśmie, e) przez umowny termin regulacji zobowiązania rozumie się dokonanie przekazania środków na wskazany rachunek bankowy. 15) Zabezpieczenie wykupu wierzytelności : a) Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie przez wykonawcę na rzecz Banku wskazanego w ofercie cesji wierzytelności przysługującej mu z tytułu realizacji zamówienia, pod warunkiem, że zasady spłaty zadłużenia zgodne będą z warunkami zawartymi w niniejszej SIWZ, b) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sfinansowaniem do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w kwartalnych stałych ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne Bankowi, c) Jedynym i dopuszczalnym zabezpieczeniem spłaty powstałego zobowiązania Zamawiającego wobec Banku, będzie oświadczenie o poddaniu się egzekucji do kwoty 150 % wartości wierzytelności głównej z możliwością nadania tytułowi wykonawczemu klauzuli wykonalności w terminie 3 lat od daty spłaty ostatniej raty. Tytułem zabezpieczenia należytego i terminowego wykonania zobowiązań zapłaty za wykonane roboty budowlane oraz z tytułu wykupu wierzytelności, Zamawiający podda się w formie aktu notarialnego, pod rygorem egzekucji z art. 777 § 1 pkt. 5 Kpc w terminie 7 dni od podpisania umowy wykonawcy o wykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami )..

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Marcin Kupiński
Data powstania: 12.10.2010 08:01
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 1174

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu