-
2012-02-11 00:34:59
ZP.271.1.4.2012
Roboty budowlane związane z przebudową ul. Leśnej w Skwierzynie
Skwierzyna: Roboty budowlane związane z przebudową ul. Leśnej w Skwierzynie
Numer ogłoszenia: 41758 - 2012; data zamieszczenia: 11.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Skwierzynie , ul. Rynek 1, 66-440 Skwierzyna, woj. lubuskie, tel. 095 7 216 529.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skwierzyna.samorzady.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane związane z przebudową ul. Leśnej w Skwierzynie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmuje przebudowę ul. Leśnej w Skwierzynie, znajdującej się na działce o numerze ewidencyjnym gruntu 453 - obręb Skwierzyna. Ulica Leśna stanowi łącznik pomiędzy ul. Poznańską (DK24) a ul. Międzyrzecką (DK3). Ulica Leśna rozpoczyna się od skrzyżowania z ulicą Poznańską (DK24 km 52+579,70) - obszar niezabudowany, a kończy na skrzyżowaniu z ul. Międzyrzecką (DK3 km 211+537,50) - obszar zabudowany. Istniejąca droga jest drogą utwardzoną o nawierzchni betonowej na odcinku około 530,00 m, pozostała część drogi posiada nawierzchnię gruntową. Na włączeniach do dróg krajowych z obu stron ul. Leśna posiada nawierzchnię bitumiczną: - od ul. Poznańskiej 17,00 m, - od ul. Międzyrzeckiej - ok. 6,20 m Szerokość ulicy Leśnej na odcinku wykonanym z betonu wynosi 7,00m, na pozostałym odcinku jest zróżnicowana i wynosi 3,50 - 4,80 m. Ulica Leśna przebiega częściowo przez obszary leśne i częściowo przez tereny o zabudowie jednorodzinnej. Projektowana inwestycja położona jest w województwie lubuskim, w powiecie międzyrzeckim, na terenie gminy Skwierzyna, w terenie zabudowanym. Przebudowywana ulica nie posiada chodników. Wzdłuż projektowanej ul. Leśnej rosną drzewa przeznaczone do wycinki. Przekrój poprzeczny jezdni na odcinku wykonanym z betonu jest jednostronny w kierunku południowym i wynosi około 1-2 %..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759)
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15.000 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł) na zasadach określonych w rozdziale XII SIWZ
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy spełniają warunki,
określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo
zamówień publicznych
dotyczące:1.1 Posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek
ich posiadania;
- O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy spełniają warunki,
określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo
zamówień publicznych
dotyczące:1.1 Posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek
ich posiadania;
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- 1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
a. wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w
tym okresie, co najmniej dwie inwestycje polegające na budowie dróg o
nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości jednego zadania nie
mniejszej niż 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset zł).
Spełnienie tego warunku musi być potwierdzone dokumentami, z których
wynika, że roboty wskazane powyżej zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej prawidłowo ukończone z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania.
- 1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
a. wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w
tym okresie, co najmniej dwie inwestycje polegające na budowie dróg o
nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości jednego zadania nie
mniejszej niż 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset zł).
Spełnienie tego warunku musi być potwierdzone dokumentami, z których
wynika, że roboty wskazane powyżej zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej prawidłowo ukończone z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- b. dysponują odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: kierownik
budowy posiadający stosowne kwalifikacje do wykonania przedmiotu
zamówienia: wykształcenie wyższe i uprawnienia bez ograniczeń do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności: drogowej lub
odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, posiadający aktualne zaświadczenie o
przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, kierownik robót
budowlanych posiadający stosowne kwalifikacje do wykonania przedmiotu
umowy: wykształcenie wyższe i uprawnienia bez ograniczeń do kierowania
robotami budowlanymi w branżach: drogowej, sanitarnej, elektrycznej,
telekomunikacyjnej lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi
wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadający
aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu
Zawodowego.
- b. dysponują odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: kierownik
budowy posiadający stosowne kwalifikacje do wykonania przedmiotu
zamówienia: wykształcenie wyższe i uprawnienia bez ograniczeń do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności: drogowej lub
odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, posiadający aktualne zaświadczenie o
przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, kierownik robót
budowlanych posiadający stosowne kwalifikacje do wykonania przedmiotu
umowy: wykształcenie wyższe i uprawnienia bez ograniczeń do kierowania
robotami budowlanymi w branżach: drogowej, sanitarnej, elektrycznej,
telekomunikacyjnej lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi
wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadający
aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu
Zawodowego.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- a. posiadają opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej
2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony zł)
b. przedstawią dokument wystawiony przez bank lub spółdzielczą kasę
oszczędnościowo-kredytową, w których wykonawca posiada rachunek
stwierdzający wysokość posiadanych środków w kwocie minimum 2.000.000,00
zł (słownie: dwa miliony zł), wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
- a. posiadają opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej
2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony zł)
b. przedstawią dokument wystawiony przez bank lub spółdzielczą kasę
oszczędnościowo-kredytową, w których wykonawca posiada rachunek
stwierdzający wysokość posiadanych środków w kwocie minimum 2.000.000,00
zł (słownie: dwa miliony zł), wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych
podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności
finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą
wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego
zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca
zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu
zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: - Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - formularz ofertowy wraz z załącznikami - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę - kosztorys ofertowy, sporządzony w oparciu o załączoną do SIWZ dokumentację - oświadczenie o odbyciu wizji lokalnej
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie terminów zakończenia realizacji zadania w przypadkach wystąpienia: - konieczności wykonania robót dodatkowych albo uzupełniających, -przyczyn niezależnych od stron, - konieczności wykonania projektów zamiennych i z powodu nieprzewidzianych kolizji z sieciami lub cofnięcia zgody przez właścicieli nieruchomości, - przyczyn pogodowych, w tym deszczów nawalnych, które uniemożliwiają wykonanie robót z przyczyn organizacyjnych i technicznych. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści Umowy, zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu Umowy. Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.skwierzyna.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Skwierzynie ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Skwierzynie ul. Rynek 1 66-440 Skwierzyna Biuro Obsługi klienta - parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Załączniki
Typ Nazwa Komentarz Data Dodał siwz.doc SIWZ 2012-02-11 00:35:28 Majchrzak Kamila DROGOWA.rar branża drogowa 2012-02-15 16:03:10 Majchrzak Kamila ELEKTRYCZNA.rar branża elektryczna 2012-02-15 16:03:34 Majchrzak Kamila SANITARNA.rar branża sanitarna 2012-02-15 16:04:07 Majchrzak Kamila TELEKOMUNIKACJA.rar branża telekomunikacyjna 2012-02-15 16:04:40 Majchrzak Kamila Informacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Kamila Majchrzak Data powstania: 11.02.2012 00:34 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 1549 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował