menu
drukuj

2012-11-06 14:30:56

ZP.271.6.2012


Wyjaśnienia SIWZ - BUDOWA HALI WIDOWISKOWO-SPORTOWEJ WRAZ Z WYPOSAŻENIEM PRZY UL. KONOPNICKIEJ W SKWIERZYNIE. Zadanie współfinansowane z Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach Wojewódzkich Wieloletnich Programów Rozwoju Bazy Sportowej.

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, udziela odpowiedzi na pytania dot. w/w postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 
Wyjaśnienia SIWZ

 
1.    Zgodnie z propozycją umowy Zamawiający oczekuje od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot umowy na okres 60 miesięcy liczonych od dnia wydania Świadectwa Przejęcia dla Robót. Zamawiający nie rozróżnił w w/w zapisie gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia. W tym miejscu należy wskazać, iż dostawcy i producenci materiałów oraz urządzeń, które należy zastosować przy przedmiotowym zamówieniu, udzielają terminów gwarancji i rękojmi krótszego niż wskazany przez Zamawiającego w projekcie umowy. W związku z powyższym prosimy o przeredagowanie w/w przepisu w taki sposób aby uwzględnić w nim możliwość udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi na poszczególne materiały urządzenia na okres wyznaczony przez ich producentów z zastrzeżeniem aby okres ten nie był krótszy niż np. na 24 miesięcy od dnia odbioru przedmiotu umowy przez Zamawiającego.

Odpowiedź nr 1:

Zamawiający dokona rozróżnienia okresu gwarancji. Okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a okres gwarancji na wyposażenie 36 miesięcy od dnia odbioru przedmiotu umowy przez Zamawiającego. W przypadku gdy standardowa gwarancja producenta urządzeń jest dłuższa niż minimum określone przez Zamawiającego, wówczas za minimalna Zamawiający uzna standardową gwarancję producenta. Gwarancja udzielona przez Wykonawcę niewyłączny uprawnień Zamawiającego wynikających z gwarancji producenta urządzeń.

2.    Z uwagi na treść warunków ogólnych kontraktu dot. możliwych przypadków zmiany umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto i netto Wykonawcy ulegnie odpowiedniej zmianie w drodze aneksu do umowy.
Odpowiedź nr 2:

Zgodnie z klauzulą 13.7 warunków ogólnych kontraktu cena kontraktowa zostanie skorygowana aby uwzględnić zmiany w Prawach w Kraju mające wpływ na wykonanie przez Wykonawcę jego zobowiązań. W przypadku zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku od towarowi i usług wynagrodzenie netto określone w ofercie Wykonawcy pozostanie bez zmian. Kwota brutto zostanie obliczona na podstawie stawki tego podatku obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego.

3.    Warunki Ogólne Subklauzula 14.6 Zgodnie z treścią w/w subklauzuli żadna kwota nie zostanie poświadczona ani zapłacona Wykonawcy dotąd aż Zamawiający otrzyma                    i zatwierdzi Zabezpieczenie Wykonania. Potem w ciągu 28 dni od otrzymania każdego rozliczenia i dokumentów uzasadniających, Inżynier wystawi Zamawiającemu Przejściowe Świadectwo Płatności, podając kwotę, którą Inżynier sprawiedliwie ocenia jako należną, z uzasadniającymi szczegółowymi informacjami. Określony wyżej termin „28 dni" (liczonych od dnia przesłania przez Wykonawcę dokumentów rozliczeniowych) w ciągu których Inżynier zobowiązany jest do wystawienia świadectwa płatności oraz termin płatności „30 dni" określony przez Zamawiającego w subklauzuli 14.7 sprawiają, iż faktyczny termin płatności na rzecz Wykonawcy ma 58 dni. Termin ten sprawia, iż Wykonawca zmuszony jest do ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z kredytowaniem inwestycji. Należy również zauważyć, iż termin ten jest niezgodny z treścią ustawy z 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2003 r., nr 139, poz. 1323 z póź. zmianami).

Odpowiedź nr 3:

Inżynier zobowiązany będzie do wystawienia świadectwa płatności w terminie 14 dni. Klauzula 14.6 w warunkach szczególnych kontraktu zostanie zmodyfikowana w powyższym zakresie.

4.    Dotyczy: Kary umownej z tytułu: przerwy w realizacji robót oraz kary umownej za opóźnienie w wykonaniu odcinka.

Prosimy o potwierdzenie, iż ww. ewentualne kary umowne za niedochowanie terminów przejściowych oraz przerwy w realizacji będą anulowane pod warunkiem, że Wykonawca dochowa termin końcowy realizacji robót.

Odpowiedź nr 4:

Kary umowne zostały uregulowane w warunkach ogólnych kontraktu (wskazane przez zamawiającego wydanie FIDIC) w klauzuli 8.7 oraz uzupełnione w warunkach szczególnych. Informacja o wysokości kar umownych znajduje się w Danych Kontraktowych w załączniku „tom I formularze". Uregulowanie dotyczące Podwykonawców również zostały oparte w warunki kontraktowe (FIDIC) wskazane przez Zamawiającego oraz uzupełnione w warunkach szczególnych (klauzula 4.4).

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Bartosz Wawrzyniak
Data powstania: 06.11.2012 14:30
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 1047

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu