menu
drukuj

2009-07-29 14:39:28

ZP-341-13/09


Montaż systemu monitoringu wizyjnego oraz wykonanie przyłącza elektrycznego 0,4 kV z modernizacją oświetlenia boiska sportowego przy Gimnazjum im. W.Jagiełły ul. Batorego w Skwierzynie

                                                                                                               Skwierzyna, 29.07.09r.

 

 

 

ZP-341-13/09

 

 

 

 

                                                                Otrzymują:

                                                                                Wykonawcy, którzy zapoznali się z treścią SIWZ

                                                                               opublikowano: www.bip.skwierzyna.samorzady.pl 

 

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP-341-13/09 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na Montaż systemu monitoringu wizyjnego oraz wykonanie przyłącza elektrycznego 0,4 kV z modernizacją oświetlenia boiska sportowego przy Gimnazjum im. W. Jagiełly ul. Batorego w Skwierzynie, opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 233984-2009 z dnia 10.07.2009r. oraz na stronie Zamawiającego www.bip.skwierzyna.samorzady.pl    

 

 

 

   

WYJAŚNIENIE

 

treści SIWZ

 

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy w Skwierzynie działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Montaż systemu monitoringu wizyjnego oraz wykonanie przyłącza elektrycznego 0,4 kV z modernizacją oświetlenia boiska sportowego przy Gimnazjum im. W.Jagiełły ul. Batorego w Skwierzynie:

 

Pytanie 1

 

Czy kabel UTP do przesyłu wizji z kamer ma być zakopany bezpośrednio do ziemi czy jest przewidziana jakaś rura osłonowa, ponieważ nie znalazłem informacji na ten temat jest tylko opisana rura arot 50, do której należy wciągnąć kable zasilające do kamer tak więc proszę o potwierdzenie w jaki sposób ma być umieszczony kabel na odcinku wykopu.

 

    

Odpowiedź:

 

 W załączniku do SIWZ „Specyfikacja Techniczna", rozdział Zamawiający przewidział zastosowanie kabla FTP, który zapewnia przesył transmisji danych od rejestratora do kamer, może zostać wkopany bezpośrednio w ziemię. Nie jest przewidziana rura osłonowa.

 

Pytanie 2

 

Chodzi o kamery, które są wpisane do specyfikacji oraz doświetlenie. Wydaje mi się, że jest tu mała niejasność, gdyż kamery te nie mają wbudowanego filtra IR, a co za tym idzie doświetlenie które państwo chcecie zastosować dodatkowo będzie albo bardzo mało skuteczne albo w praktyce może nic nie dać. Kamera, która posiada taki filtr to SHC-735 lub można zastosować kamerę z wbudowanym doświetleniem SIR 4150, która ma zasięg doświetlenia 30 m i jest regulowanym zoom 3,8-9,5 mm.

 

 

Odpowiedź:

 

 Zamawiający w rozdziale III SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia", ust. 1.1. pkt 8 stanowi, iż dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom określonym w dokumentacji projektowej.

Zgodnie z art. 30 ust. 5. Prawa zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

 

 

Pytanie 3 do SIWZ

 

Punkt I ust. 1.6

W wymienionym punkcie dopuszcza się możliwość dokonania zmiany zapisów umowy w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, jednak nie przewiduje się zwiększenia ceny ryczałtowej i zmiany zakresu robót w przypadku wykonania robót dodatkowych lub zamiennych. Wnioskujemy o dopuszczenie takiej możliwości na podstawie złożonego przez Zamawiającego zamówienia uzupełniającego (z wolnej ręki), które poprzedzają odrębne negocjacje cenowe.

 

Odpowiedź:

 Cena ryczałtowa obejmuje zakres podstawowy objęty niniejszym postępowaniem. Zgodnie z art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych „Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie." Roboty dodatkowe stanowią zawsze nowe zamówienie, które musi podlegać odrębnej procedurze postępowania, co wiąże się z podpisaniem odrębnej umowy na ich wykonanie.  Jeżeli wystąpią roboty dodatkowe to wynagrodzenie wykonawcy będzie ustalone na podstawie odrębnej umowy po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą - art. 66 ustawy Pzp.

 

 Jeżeli wystąpią roboty zamienne to wynagrodzenie wykonawcy może ulec zmianie (pomimo ryczałtu), jeżeli zamienność będzie podyktowana względami ekonomicznymi bądź terminowymi, a czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Taka sytuacji spowoduje sporządzenie aneksu do umowy, czego podstawą zmian jest niniejszy zapis, który jednocześnie należy traktować jako zmianę SIWZ.

 

Pytanie  4

Punkt III ust. 1.5

Wnioskujemy o wyjaśnienie zapisów, które są wewnętrznie sprzeczne:

w jednym miejscu zapis mówi o tym, że rozliczenie nastąpi na podstawie faktur częściowych, w innym że rozliczenie nastąpi w formie faktury końcowej.

 

Odpowiedź:

 

Zamawiający przewiduje rozliczenie za wykonanie robót w formie faktury końcowej.

 

Pytanie  5

Punkt IV

Zamówienie będzie realizowane w okresie do 30.08.09r.. W przypadku złożenia protestów, odwołań lub skarg postępowanie może znacznie się wydłużyć (termin związania ofertą wynosi 30 ni, lecz zgodnie z ustawą PZP może zostać wydłużony o kolejne 60 dni, czyli maksymalnie do 29.10.09r.) W związku z powyższym wnosimy o modyfikację, polegającą na zmianie terminu wykonania zamówienia na np. 30 dni od dnia przekazania placu budowy.

 

Odpowiedź:

Termin zakończenia robót do 30.08.09r. jest terminem wymaganym przez Zamawiającego. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy w zakresie przedłużenia terminu wykonania umowy w przypadkach i na warunkach określonych w Rozdziale I ust. 16 pkt I SIWZ.

 

Pytanie 6

Wzór umowy

§ 3 ust. 10

Wnioskujemy o wyjaśnienie, na jakiej podstawie Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia pracowników Zamawiającego i osób postronnych oraz jaki takie ubezpieczenie miałoby związek z wykonywanymi robotami.

 

 Odpowiedź:

§ 3 ust. 10 wzoru umowy stanowi, że wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności za wypadki i szkody wyrządzone przy realizacji prac, w tym ubezpieczenia własnych pracowników, pracowników Zamawiającego i osób postronnych.

Zapis w umowie reguluje przepis Art. 429. Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z dnia 18 maja 1964r.) „Kto powierza wykonanie czynności drugiemu, ten jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną przez sprawcę przy wykonywaniu powierzonej mu czynności, chyba że nie ponosi winy w wyborze albo że wykonanie czynności powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi, które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności" oraz Art. 652. „jeżeli wykonawca przejął protokolarnie od inwestora teren budowy, ponosi on aż do chwili oddania obiektu odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie".

Pytanie 7

Wzór umowy

§ 3 ust. 19

Wnioskujemy o modyfikację, polegającą na ujęciu zapisu, że Wykonawca powinien usuwać wady i usterki tkwiące w przedmiocie zamówienia, spowodowane przez Wykonawcę, z wyłączeniem wad spowodowanych przez siłę wyższą, zamawiającego lub osoby postronne.

 

Odpowiedź:

Zgodnie z zapisem § 3 ust. 19 Wykonawca w trakcie trwania robót zobowiązany jest do usuwania wszelkich wad stwierdzonych przez Inspektora Nadzoru.

 

Pytanie 8

Wzór umowy

§ 7 ust. 2e

Wnioskujemy o wyjaśnienie, na czym ma polegać zabezpieczenie miejsca wykonania robót przed kradzieżą.

 

 

Odpowiedź:

Zgodnie z § 9. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z dnia 19 marca 2003 r.) „Teren budowy lub robót należy ogrodzić albo w inny sposób uniemożliwić wejście osobom nieupoważnionym".

 

 

Pytanie 9

Wzór umowy

§ 9 ust. 5

Wnioskujemy o modyfikację, polegającą na ujęciu zapisu, że Wykonawca obowiązany jest do usunięcia wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym ( a nie wskazanym przez Zamawiającego), po technicznym uzasadnieniu czasu, wymaganego do usunięcia danej wady.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje modyfikacji w w/w treści.

 

 

 

 

Pytanie 10

Wzór umowy

§ 10 ust. 2

Zapis mówiący o tym, że Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe na dodatkowe zamówienia Zamawiającego udzielone z wolnej ręki, przy zachowaniu takich samych norm, standardów i parametrów jest nieskuteczny, ponieważ takie zamówienie Wykonawca może lecz nie musi przyjąć, po przeprowadzeniu odrębnych negocjacji 

 

Odpowiedź:

 

„Przyczyną techniczną", czyli jedną z przesłanek zastosowania trybu udzielenia zamówienia zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5, może być konieczność zachowania tych samych norm, parametrów lub standardów, wobec czego zapis § 10 ust. 2 wzoru umowy ma odpowiednio zastosowanie.

 

 

Pytanie 11

Wzór umowy

§ 12 ust. 4

 

Zapis mówiący o tym, że kary umowne mogą przekroczyć wysokość wynagrodzenia za przedmiot umowy jest naszym zdaniem rażąco wygórowany. Wnosimy o modyfikację powyższego zapisu maksymalnie do 30 % wysokości wynagrodzenia.

 

Odpowiedź:

 

Zamawiający dokonuje modyfikacji w w/w zakresie.

 

 

Pytanie 12

Wzór umowy

§ 12 ust. 2

 

Wnosimy o modyfikację zapisu dotyczącego odszkodowania z tytułu odstąpienia od Umowy do wysokości 15 % wartości umowy brutto.

 

Odpowiedź:

 

Zamawiający nie dokonuje modyfikacji w w/w zakresie.

 

Pytanie 13

Wzór umowy

§ 13

 

Zapis dotyczący wprowadzenia zmian w Umowie jest niezgodny z obowiązującymi przepisami. Zgodnie z obecnym stanem prawnym zmiana zapisów możliwa jest tylko w takim zakresie i takich okolicznościach jakie przewidziano w SIWZ.

 

 

 

Odpowiedź:

Treść § 13 wzoru umowy jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych: „Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany."

 

 

 

 

 

 

 

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamila Majchrzak
Data powstania: 29.07.2009 14:39
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 1051

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu