-
2009-11-23 12:36:14
ZWIK
Odpowiedzi na zapytania Wykonaców
Skwierzyna, dnia 2009.11.23 ZWiK/DT/ZP/U/24/2009
Do wszystkich Wykonawców
zainteresowanych udziałem w postępowaniu
dotyczącym przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:
Kompleksowe opracowanie dokumentacji projektowej zadania pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Murzynowo gmina Skwierzyna z odprowadzeniem ścieków rurociągiem tłocznym do oczyszczalni ścieków w Skwierzynie".
Ogłoszonego w biuletynie zamówień Publicznych z dnia 10.11.2009r pod poz. 390232-2009 i stronie internetowej www.zwik.skwierzyna.pl
Działając w oparciu o art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia prawo zamówień publicznych Zamawiający - zakład wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Skwierzynie - udziela odpowiedzi na następujące pytania dotyczące specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
- Pytanie:
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada przekroju poprzecznego rzeki Warty. Przekrój
poprzeczny rzeki Warta wykona Wykonawca na swój koszt po ustaleniu
miejsca lokalizacji inwestycji ze stosownym organem.
- Pytanie:
20% - po wykonaniu dokumentacji geotechnicznej, oraz poniesionych opłat za decyzję, uzgodnienia itp.;
70% - po złożeniu kompletnej dokumentacji do pozwolenia na budowę.
10% - po uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zapłaty za realizację zamówienia w częściach.
3. Pytanie:
Czy Zamawiający może podać jaka ma być minimalna ilość pobytów projektanta na budowie oraz w jakim okresie ma być zadanie realizowane?.
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt. 4 do podstawowych obowiązków projektanta
należy sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub
właściwego organu. Dokładny termin realizacji inwestycji jest nie znany.
Termin realizacji inwestycji określony zostanie przez zamawiającego po
przeprowadzeniu procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót.
Przewidywany okres realizacji inwestycji lata 2011/2012.
- Pytanie:
Odpowiedź:
Przejście ma odbyć się przez nieczynną linię kolejową. Teren działki nr
ewidencyjny 10 w Skwierzynie posiada status terenu zamkniętego,
natomiast teren działki nr ewidencyjny 549 w Murzynowie nie posiada takiego statusu. .
5. Pytanie:
Dlaczego Zamawiający żąda udokumentowania wykonania 3 opracowań, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie 1 opracowania?.
Odpowiedź:
Żądanie Zamawiającego o udokumentowaniu wykonania 3 opracowań ma
na celu stwierdzenie czy Wykonawca posiada odpowiednie doświadczenie
wymagane przy realizacji zamówienia.
6. Pytanie:
Czy Zamawiający uzna za właściwe udokumentowanie wykonania opracowań poprzez załączenie pozwolenia na budowę zatwierdzającego jednocześnie projekt budowlany w miejsce referencji lub opinii?.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje innych sposobów udokumentowania
referencji niż określonych w Rozdziale VI punkt 4 SIWZ.
7. Pytanie:
Które ilości opracowań należy przyjąć jako wiążące: pkt. 9 lit „a" do „e" SIWZ czy § 2 ust. 3 lit. „a" do „e" projektu umowy?.
Odpowiedź:
Jako wiążące należy przyjąć ilość opracowań określonych w § 2 ust. 3 lit.
„a" do „e" projektu umowy
8. Pytanie:
W związku z obowiązkiem uwzględnienia w wynagrodzeniu ryczałtowym kosztów pełnienia nadzoru autorskiego (§ 6 projektu umowy) prosimy o w miarę precyzyjne określenie przewidywanego czasu realizacji inwestycji (lata, miesiące) oraz liczbę pobytów projektanta w miesiącu na terenie budowy.
Odpowiedź:
Zapis w § 6projektu umowy określa tylko obowiązki Wykonawcy
wynikające z art. 20 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo budowlane.
Natomiast z uwagi na nieznany dokładnie termin realizacji inwestycji, na
pełnienie nadzoru autorskiego zostanie sporządzona odrębna umowa.
Oferta przetargowa Wykonawcy nie powinna obejmować wynagrodzenia
za pełnienie nadzoru autorskiego..
9. Pytanie:
Rozdział IX Wymagania dotyczące wadium pkt. 6 - Dlaczego Zamawiający ignoruje zapisy Prawa zamówień publicznych art. 46, pkt. 4a i 5, które ściśle określają sytuacje, w których Zamawiający ma prawo zatrzymać wadium.
Odpowiedź:
W rozdziale IX pkt. 6 SIWZ uzupełnia się o następujący zapis:
• Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3
ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w
art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że
wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
• Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł zabezpieczenia
należytego wykonania umowy.
10. Pytanie:
Rozdział IX Wymagania dotyczące wadium pkt. 10 - prosimy o uproszczenie wnoszenia wadium w innej formie niż gotówka - potwierdzenie odbioru oryginału wadium w kasie zmusza Wykonawców spoza Skwierzyny do osobistego stawiennictwa w Waszej firmie - może to być kłopotliwe. Prosimy o możliwość złożenia oryginały wadium w kasie bez potwierdzenia odbioru, a do oferty załączenie kopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia wadium w innej formie niż
gotówka, poprzez listowne przesłanie oryginału wadium, a do oferty
załączenie kopii dokumentu potwierdzonej przez Wykonawcę za
zgodność z oryginałem.
11. Pytanie:
Dlaczego Zmawiający w SIWZ w stosunku do Wykonawców stosuje wymienione określenie „oferent"?. Nie jest nomenklatura przyjęta w Pzp.
Odpowiedź:
We wszystkich przypadkach SIWZ określenie „oferent" zastępuje się
słowem „Wykonawca'.
12. Pytanie:
Rozdział XIX Pouczenie o środkach ochrony prawnej (...) pkt. 6 - zgodnie z art. 181 ust. 4 pkt. 1 - do protestu przystępuje się w terminie 3 (trzech) dni od dnia otrzymania wezwania, o którym mowa w art. 181 ust. 3, a nie 2(dwóch) jak napisano w SIWZ - prosimy o poprawkę zapisu.
Odpowiedź:
W zapisie wystąpił oczywisty błąd „maszynowy"
Rozdział XIX pkt. 6 SIWZ otrzymuje brzmienie
„O wniesieniu protestu oraz jego treści i zarzutach Zamawiający
zawiadamia niezwłocznie Wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
Uczestnikami postępowania protestacyjnego stają się także Wykonawcy
uczestniczący w postępowaniu, którzy przystąpią do protestu w terminie 3
dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa powyżej".
13. Pytanie:
Czy przedmiot inwestycji leży na obszarach chronionych NATURA 2000?.
Odpowiedź:
Przedmiot inwestycji leży na obszarach chronionych NATURA 2000 -
Puszcza Notecka, .
14. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuści przedłużenie terminu wykonania umowy w przypadku konieczności uzyskania odstępstwa od warunków technicznych od właściwego ministra na usytuowanie obcego uzbrojenia w pasie drogowym dróg powiatowych i wojewódzkich?.
Odpowiedź:
Powyższe określone zostało w Rozdziale I pkt. 15c SIWZ „ przedłużającego
się terminu uzgodnień i uzyskania opinii".
15. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuści przedłużenie terminu wykonania umowy w przypadku konieczności uzyskania odstępstwa, zgody na wylesienie od właściwego ministra na usytuowanie uzbrojenia w gruntach leśnych.
Odpowiedź:
Powyższe określone zostało w Rozdziale I pkt. 15c SIWZ
„przedłużającego się terminu uzgodnień i uzyskania opinii".
16. Pytanie:
Czy teren inwestycji objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego?.
Odpowiedź:
Teren inwestycji nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego.
17. Pytanie:
Czy Zamawiający dysponuje środkami finansowymi na koszty wylesienia terenów pod inwestycje?.
Odpowiedź:
Zamawiający dysponuje takimi środkami.
18. Pytanie:
Czy Zamawiający przewiduje zaprojektowanie przepompowni wraz z monitoringiem ich pracy? Jeżeli tak, to w jakim systemie i jakie sygnały maja być przesyłane do systemu monitorującego?.
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje zaprojektowanie przepompowni wraz z
monitoringiem ich pracy. Przewiduje się zaprojektowanie monitoringu pracy
w systemie GSM
19. Pytanie:
Z zapisów zawartych w SIWZ wynika, że projektant przygotuje niezbędne materiały do wniosków dla decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej, a Zamawiający sam uzyska te decyzje. Prosimy o potwierdzenie powyższego zapisu.
Odpowiedź:
Zamawiający sam wystąpi do właściwych organów z wnioskiem o wydanie
w/w decyzji. Wykonawca winien przygotować stosowne wnioski.
20. Pytanie:
Czy Zamawiający przewiduje samodzielne złożenie dokumentacji aplikacyjnej do oceny Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym, czy będzie to obowiązek przyszłego Wykonawcy oraz czy Zamawiający ma na myśli jakiś konkretny termin naboru wniosków?.
Odpowiedź:
Zamawiający samodzielnie złoży stosowne wnioski. Termin naboru
wniosków jest nieznany.
- Pytanie:
Odpowiedź:
W zakresie przedmiotu zamówienia nie wchodzi składanie wniosku o
dofinansowanie przedmiot inwestycji. Studium Wykonalności winno być
kompletne i wykonane z należytą starannością.
- Pytanie:
Odpowiedź:
Wprowadzenie uwag do SW leży w gestii Wykonawcy.
- Pytanie:
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje w takim przypadku zwiększenie wynagrodzenia oraz zmianę terminu realizacji Studium Wykonalności.
- Pytanie:
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na w/w zapis.
- Pytanie:
Odpowiedź:
Zamawiający zamierza pozyskać dofinansowanie ze środków LRPO
obejmujących jedynie budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości
Murzynowo
- Pytanie:
Odpowiedź:
Zamawiający jest w posiadaniu skróconego wypisu ze skorowidza działek,
na które oddziaływać będzie inwestycja z dnia 10.07.2009r.
27. Pytanie:
Dotyczy umowy § 6 pkt. 2 (pełnienie nadzoru autorskiego)
Ustalenia, że umowa obejmuje sprawowanie nadzoru autorskiego jest nieprawidłowe:
- umowa o wykonanie dokumentacji projektowej ma charakter umowy o
dzieło (k.c. art. 627-646)
- sprawowanie nadzoru autorskiego powinno być objęte odrębną umową
zlecenia (k.c. art. 734-751)
Odpowiedź:
Zapis w § 2 pkt.2 projektu umowy określa tylko obowiązki Wykonawcy
wynikające z art. 20 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo budowlane. Natomiast z
uwagi na nieznany dokładnie termin realizacji inwestycji, na pełnienie
nadzoru autorskiego zostanie sporządzona odrębna umowa. Oferta
przetargowa Wykonawcy nie powinna obejmować wynagrodzenia za
pełnienie nadzoru autorskiego.
28. Pytanie:
Dotyczy umowy - wynagrodzenie Wykonawcy - § 7 pkt.1
Do punktu 1 proponuje się dodanie harmonogramu fakturowania.
- 40% I etap - fakturowanie pierwsze po złożeniu wniosku o decyzję środowiskową (w tym wiercenia, prace projektowe i uzgodnienia),
- 40% II etap - fakturowanie drugie po złożeniu dokumentacji budowlanej o pozwolenie na budowę,
- 20% III etap po uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zapłaty za realizacje zamówienia w częściach.
Prezes
mgr Jarosław KregielskiInformacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Kamila Majchrzak Data powstania: 23.11.2009 12:36 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 1153 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował